fbpx
Home » Netwerk en tenue toekomstvast: BICT Groep

Netwerk en tenue toekomstvast: BICT Groep

23 januari 2025 - 09:00

Met de BICT Groep staat er sinds dit seizoen een ‘nieuw’ logo op de borst van het shirt van Sparta Rotterdam. Helemaal nieuw is het echter niet: de afgelopen drie seizoenen stond het Westlandse ICT-bedrijf al op de mouw van de Rotterdammers, die hiervoor al tweeënhalf seizoen succesvol samenwerkten als Official Business Partner.

Sparta Rotterdam en BICT Groep zijn dusal jaren intensieve partners. Bas Voermans, eigenaar van BICT Groep, legt uit: ‘Sinds 2019 beheren wij het digitale netwerk van Sparta en hebben we eigenlijk de ICT-omgeving van de club toekomstvast gemaakt. We hebben de complete migratie naar de cloud gefaciliteerd, maar dit hebben we ook, samen met ESET, hufterproof en veilig gemaakt.’

‘ESET is voor ons ook een belangrijk partner geworden, nadat we elkaar binnen de muren van Het Kasteel gevonden hebben. De geavanceerde cybersecurity-dienst die zij leveren, is een vast onderdeel van onze service geworden. Waar sommige ICT-bedrijven bij cybersecurity meerdere prijsklassen en mogelijkheden bieden, is dat voor ons geen optie: daar is het een te belangrijk onderdeel voor, dat willen wij niet commercieel uitbaten. Ga je met BICT Groep in zee, waarborgen wij, samen met ESET, voor de cyberweerbaarheid van de klant. Daarom is de oplossing standaard verwerkt in de dienst die wij bieden.’

Het is niet de enige samenwerking die BICT Groep via Sparta Rotterdam opgedaan heeft. ‘Inmiddels bedienen we een groot aantal bedrijven uit de Business Club en ook een aantal belangrijke sponsoren uit het hoogste segment van Sparta Rotterdam is de laatste jaren overgegaan op de servers van BICT Groep. Sparta merkte dat er bij de bedrijven in de Business Club behoefte was om grip te krijgen op ICT en daar zijn wij op ingesprongen. We kunnen een bedrijf volledig ontzorgen op gebied van ICT, zoals we met Sparta ook gedaan hebben, en helpen met het zetten van de volgende stap. Hierbij valt ook te denken aan VoIP Telefonie, zakelijk internet en (kantoor)automatisering, zoals toegangscontrole en camerabewaking.’

‘We hebben als bedrijf, net als Sparta Rotterdam, grote stappen gezet sinds we in 2019 ingestapt zijn. Dat is ook een reden van de succesvolle match met Sparta Rotterdam: onze ambitie komt heel erg overeen. Waar Sparta Rotterdam destijds als Keuken Kampioen Divisie-club graag een vaste speler in de Eredivisie wilde worden, hadden wij ook groeiambities. Wij wilden, als bedrijf dat vooral in het Westland actief was, ons werkgebied flink uitbreiden. Sparta Rotterdam is voor ons het grootste partnership, dit was onderdeel van de strategie om dat te bereiken. En we kunnen concluderen dat het gelukt is: we zijn nu landelijk actief en kunnen meedoen met de grootste spelers op ICT-gebied. Dat is iets waar we trots op zijn, maar we willen graag nog meer stappen zetten.’

Verlenging
Deze zomer werd de handtekening gezet onder een nieuwe verbintenis, waarmee BICT Groep voor drie seizoenen te zien is op de borst van het Sparta-shirt. ‘Het is voor ons belangrijk om ons voor een langere termijn te committeren aan de club, op een nieuwe positie. We wilden graag een prominentere plek op het shirt innemen, toen de plek op de borst vrijkwam, was het voor ons een logische stap om op deze manier de samenwerking met Sparta Rotterdam te intensiveren. Het geeft ook stabiliteit aan, dat je je als bedrijf voor zo’n lange periode kunt committeren. Sowieso past dat bij ons en bij onze strategie: wij gaan voor langetermijnsamenwerkingen, of dit nu met Sparta Rotterdam is of met andere partijen.’

‘We merken dat de shirtsponsoring hiermee een grotere waarde heeft gekregen. Voor de (media)exposure is het natuurlijk positief dat we nu een van de meest prominente plekken op het shirt innemen. De gunfactor van Sparta Rotterdam draagt hier natuurlijk ook aan bij: niemand heeft een hekel aan de club. Sterker nog: door het hele land hebben mensen een positief gevoel bij Sparta Rotterdam en hoor je mensen die het een sympathieke club vinden. Dat was mede de reden om in te stappen, maar het sterke gevoel dat we zelf hebben, is een reden om te blijven. Dit ervaren we week in week uit bij de wedstrijden en de business events.’

Dat gevoel is clubbreed, niet slechts bij het elftal van Maurice Steijn. Zo zijn de logo’s van BICT Groep ook zichtbaar op de tenues van de jeugdopleiding en de Vrouwen. Voor die laatste tak was BICT Groep daarnaast betrokken bij het Rood-Witte Mannen & Vrouwen Diner van dit jaar. ‘Wij hebben daar ons, verbaal en financieel, uitgesproken voor de Vrouwentak van Sparta, omdat wij écht het beste met hen voor hebben. Sparta Rotterdam is een club die middenin de maatschappij staat, dan is dat gewoon van groot belang. Als wij als sponsor in het hoogste segment eraan bij kunnen dragen dat zij een duwtje in de rug krijgen, dan doen we dat. Het is ook mooi dat we dit met andere tenuesponsoren van Sparta Rotterdam doen. Sommigen daarvan zijn van zakenrelaties echt vrienden geworden, gebonden door de liefde voor Sparta: Rood Wit verbindt.’

Wil jij ook digitaal succes scoren? Bepaal op welke manier jij met BICT Groep in contact wil komen, bijvoorbeeld door een dagje golfen op ‘the Dutch’ of gewoon onder het genot van een kop koffie, en ontvang een gratis ICT-scan (t.w.v. € 1.495,-). Ga naar bictgroep.nl/sparta en vul het formulier in!