Veelgestelde vragen wachtlijst
Aanmelden kan uitsluitend online via www.spartakaartje.nl
Meer informatie lees je op www.sparta-rotterdam.nl/wachtlijst of door HIER te klikken voor een instructievideo hoe je dit doet.
Alle beschikbare seizoenkaarten waren in het seizoen 2023/2024 & 2024/2025 uitverkocht. Dit betekent dat er tot en met de verlengperiode van de huidige seizoenkaarthouders geen nieuwe seizoenkaarten in de verkoop zijn. Seizoenkaarthouders krijgen altijd voorrang op het verlengen van hun seizoenkaart. Wanneer zij hun seizoenkaart niet verlengen, kunnen nieuwe seizoenkaarthouders worden verwelkomd. Met de wachtlijst biedt Sparta supporters die graag een seizoenkaart willen een voorrangspositie op de vrijgekomen seizoenkaarten en brengt het ook de belangstelling in kaart.
Je schrijft je in op de wachtlijst voor een seizoenkaart omdat je Sparta-fan bent en graag een seizoenkaart op Het Kasteel wil hebben. Supporters die zijn inschreven op de wachtlijst krijgen voorrang op de beschikbaar gekomen seizoenkaarten, maar dit is geen garantie op een seizoenkaart. Daarom is het, om meer kans te maken, belangrijk dat je jezelf snel inschrijft voor de wachtlijst. Wanneer jij je helemaal niet inschrijft op de wachtlijst, is de kans dus kleiner dat je aankomend seizoen een seizoenkaart kunt kopen.
Nadat de seizoenkaarthouders hebben verlengd en/of verplaatst, wordt duidelijk welke seizoenkaarten beschikbaar zijn gekomen. Vervolgens krijgen de eerste ingeschreven supporters op de wachtlijst voorrang op het bestellen van hun seizoenkaart. Zij krijgen hier persoonlijk bericht over. Als niet iedereen aan bod komt schuiven de supporters op de wachtlijst die geen seizoenkaart konden bestellen op voor de verkoop van het seizoen daarna.
Voor de wachtlijst rekenen wij € 5,- administratiekosten.
Je inschrijving is geldig tot het moment dat je een seizoenkaart kan kopen. Als je géén gebruik maakt van je aankooprecht dan vervalt je plek op de wachtlijst en kan je opnieuw inschrijven voor het jaar erna. Als je niet aan bod bent gekomen dan blijft je inschrijving zonder extra kosten staan tot het moment dat je wel aan de beurt bent om een seizoenkaart te kopen.
Je krijgt maximaal 1 plek op de wachtlijst per persoon, wil je bijvoorbeeld met familie of vrienden op de wachtlijst, maak dan per persoon een account aan en meld je aan voor de wachtlijst met het eigen account.
Bestaande seizoenkaarthouders kunnen zich niet opgeven voor de wachtlijst. Mocht dit met een niet bestaand (extra) account worden gedaan behoudt Sparta zich het recht voor de plek op de wachtlijst te annuleren. Het heeft ook geen zin om met een extra account te registeren omdat bij het aanschaffen van een seizoenkaart altijd een identificatie nodig is en deze moet corresponderen met de gegevens bij aanmelding op de wachtlijst.
Wanneer je je hebt aangemeld voor de wachtlijst betekent dit niet dat je gegarandeerd een seizoenkaart kunt kopen. Je krijgt via een exclusieve voorrangsperiode de mogelijkheid om er één aan te schaffen afhankelijk van het beschikbare aanbod.
Nee, dit kan uitsluitend via rechtstreeks met de club via [email protected]
De inschrijving is geopend en zal in ieder geval tot 1 april 2025 open blijven. Het kan zijn dat de club deze periode langer laat duren.
Indien een persoon op de wachtlijst geen gebruik maakt van zijn aankooprecht voor een seizoenkaart zal deze persoon van de wachtlijst worden gehaald. Opnieuw aanmelden, tegen betaling van de administratiekosten, is dan mogelijk, maar deze aanmelding zal dan achteraan de wachtlijst moeten starten.
Indien een persoon op de wachtlijst géén mogelijkheid krijgt om een seizoenkaart te kopen zal de persoon kosteloos op de wachtlijst blijven staan.
Nee, deze informatie is niet te verkrijgen. Zodra een supporter aan de beurt is om een seizoenkaart te kopen krijgt deze via e-mail de informatie om een seizoenkaart te kopen binnen een door Sparta te bepalen periode.
Ja, je kan bij het aanmelden voor de wachtlijst een keuze maken voor je favoriete tribune, dit geeft echter geen garantie dat je ook een seizoenkaart kan kopen op jouw voorkeurstribune.
Niet specifiek voor gezinskaarten. Maar mocht je de bestaande gezinskaart willen uitbreiden dan kan je het beste aanmelden met de gegevens van de mogelijk nieuwe seizoenkaarthouder voor de Bok de Korver-tribune en als er ruimte is kan dit via de afdeling Ticketing omgezet worden naar een gezinskaart.
Je kan één kaart per persoon aanschaffen indien je hiervoor in aanmerking komt.
Nee, het is alleen mogelijk om, indien u in aanmerking komt via de wachtlijst, de seizoenkaart online aan te schaffen.
Nee dit is niet mogelijk. Je kunt maar voor één tribune jouw voorkeur aangeven en je daarmee inschrijven voor de wachtlijst.
Indien er seizoenkaarten na de verlengperiode beschikbaar worden en jij met je positie op de wachtlijst in aanmerking komt voor een seizoenkaart, zullen wij per mail contact met je opnemen. Houd daarom tijdens de periode van de seizoenkaartverkoop goed je mail in de gaten om jouw kans op een seizoenkaart niet te missen.
Voor de wachtlijst hanteren wij een First In, First Out systeem. Dat betekent dat we op volgorde seizoenkaarten aanbieden bij wachtende op de wachtlijst. Hoe eerder en sneller jij je dus inschrijft, hoe meer kans jij maakt op een seizoenkaart.
Wanneer je wel met iemand anders een seizoenkaart wil bestellen, moeten jullie ervoor zorgen dat jullie samen zo snel mogelijk en kort mogelijk op elkaar je inschrijven voor de wachtlijst. Daarmee vergroten jullie de kans dat jullie op hetzelfde moment aan de beurt komen voor een seizoenkaart.
Seizoenkaarthouders kunnen zichzelf niet inschrijven voor de wachtlijst en krijgen geen voorrang op het bijbestellen van seizoenkaarthouders. Indien zij een extra seizoenkaart willen aanschaffen, moeten zij een nieuw account voor de nieuwe persoon aanmaken en zich daarmee ook inschrijven voor de wachtlijst.