DON Opleidingen x Digital Impact
Binnen deze rubriek delen wij good practices waarbij leden van onze Business Club elkaar via Sparta hebben gevonden en/of zaken met elkaar doen.
Deze week zitten wij om de tafel met Thomas Groeneveld (rechts) Managing Partner & Strategy bij Digital Impact en Thom Dijkxhoorn (links) Commercieel Directeur bij DON Opleidingen. De twee Rotterdammers vonden elkaar tijdens één van de Business Club events van Sparta Rotterdam op Het Kasteel.
DON Opleidingen is een landelijk opererend opleidingsinstituut dat staat voor een leven lang ontwikkelen. Bij het in Naaldwijk gevestigde bedrijf kun je beginnen met het behalen van je scooterrijbewijs en word je groot met alle andere voertuigbewijzen die je bij DON kan behalen. Naast de vestiging in Naaldwijk heeft DON ook nog een vestiging in Amsterdam en Wognum. DON Opleidingen typeert zichzelf als een echt familiebedrijf waarbij nauwe én persoonlijke contacten hoog in het vaandel staan. ‘’Wat dat betreft passen wij erg goed bij Sparta Rotterdam,’’ aldus Thom Dijkxhoorn. Zelf is Thom al zijn hele leven Spartaan en zat hij in zijn jongere jaren al op de Kasteeltribune met zijn vader. ‘’Het is mooi om hier als echte Spartaan ook lid van de Business Club te zijn, buiten het feit dat we er ook goede zaken uit halen.’’
Digital Impact is een full-service digitaal bureau. Digital impact positioneert zich als sturend partner in de jungle van digitale transformatie voor haar klanten en is gevestigd op de Westblaak te Rotterdam. Het innovatieve bedrijf wordt gerund door Rotterdammers, waardoor de Rotterdamse mentaliteit verweven zit in het DNA van de organisatie. Dat maakt ook dat zij al jaren als logehouder aangesloten zijn bij Sparta. Digital Impact is gespecialiseerd in het bedenken, ontwerpen, ontwikkelen en online in de markt zetten van digitale producten zoals websites, web- en softwareapplicaties, portals en digitale verdienmodellen. Van strategie tot implementatie helpt Digital Impact haar klanten om online beter te communiceren, te verkopen, service te verlenen of zichzelf te organiseren. Dit doen zij met een team van 30+ digitale experts en 15 jaar ervaring.
Digital Impact maakt zich samen met DON Opleidingen op dit moment sterk voor het ontwerpen van de nieuwe digitale omgeving voor DON Opleidingen. Het doel hierbij is om op een gebruiksvriendelijke manier de verschillende doelgroepen van DON Opleidingen te bereiken en op een duurzame wijze impact te maken. Thom vult aan waarom zij voor Digital Impact hebben gekozen: ‘’Creativiteit, flexibiliteit en het stukje eigenwijsheid in de positieve zin. Digital Impact weet waar ze voor staan en dit was vanaf de eerste oriënterende gesprekken direct zichtbaar. Zij zorgen dat DON Opleidingen zich verder kan digitaliseren en zodoende blijft innoveren. Digital impact beweegt als een soort maatpak om ons heen en leveren daar waar wij het nodig hebben strategische hulp, maar ook hands-on implementaties.’’
Naast een nieuwe digitale omgeving bedenken, bouwen en onderhouden is de ambitie uitgesproken om er een blijvende samenwerking van te maken. Na de verwachte oplevering van de web omgeving komende zomer blijven beide partijen namelijk nauw samenwerken op het gebied van online marketing, social mediastrategie en content creatie. Het verhaal wordt dus nog vervolgd!
Digital Impact en DON Opleidingen wensen alle Spartanen fijne feestdagen en een mooie tweede seizoenshelft toe. Op naar een veilig, gezond en sportief succesvol 2023!