fbpx

Glazenwasserij van Elten & De Reclamedragers

In deze rubriek delen wij wekelijks een good practice waarbij leden van onze Business Club elkaar via Sparta Rotterdam hebben gevonden.

Karin van Elten en Hans de Roodt, eigenaren van Glazenwasserij van Elten, en Martin van Vliet, eigenaar van De Reclamedragers, zijn bij de ingang van het Sparta Stadion al druk in gesprek geraakt over het wel en wee van beide ondernemingen. De Rotterdamse ondernemers zijn van het type recht door zee en draaien in het gesprek niet om de impact heen die de coronatijd op hun business heeft, zonder de positieve toekomstblik uit het oog te verliezen.

Over Glazenwasserij van Elten en De Reclamedragers

Karin van Elten en Hans de Roodt: “Met Glazenwasserij van Elten zijn wij gespecialiseerd in de zakelijke markt en nemen alles uit handen voor een representatief pand. Dit betekent meer dan glas- en gevelreiniging en dit doen wij samen met onze 25 collega’s voor bedrijven, retailers, zorginstellingen en regionale overheden. De lagere bezetting van deze panden in de coronatijd heeft directe gevolgen voor ons werk. Echter zijn en gaan wij altijd op zoek naar nieuwe kansen.”

Martin van Vliet vult aan: “Voor ons is dit een herkenbare situatie. Met De Reclamedragers dragen wij de reclame naar de klant en die draagt het vervolgens uit in de meest breedste zin van het woord. Dit gaat van reclame op het land, in de zee en in de lucht, bijvoorbeeld middels een zeppelin. Het ontbreken van grootschalige festivals en evenementen voor reclame- en promotiematerialen is natuurlijk een gemis in onze business, maar het biedt ook weer de mogelijkheid om kritisch naar de bedrijfsvoering te kijken.”

Zaken doen op z’n Spartaans

De samenwerking tussen beide bedrijven is tot stand gekomen op een manier waarop je wenst dat bedrijven hun lidmaatschap bij de (business) club inzetten, namelijk door vragend op zoek te gaan naar nieuwe contacten.

Karin van Elten en Hans de Roodt vertellen over de samenwerking: “Met Martin hebben wij enkele seizoenen geleden kennisgemaakt, wij waren gezamenlijk wedstrijdsponsor bij een thuiswedstrijd. Toen wij naar ons nieuwe pand verhuisden aan de A15 hebben wij Sparta gevraagd of zij een sponsor hebben die nieuwe banieren kan leveren. Zodoende kwamen wij weer in contact met Martin en omdat de klik er al was via Sparta en je de persoon achter het bedrijf al kent, is het een kwestie van gunnen en ga je samenwerken.”

Martin van Vliet vertelt: “Vertrouwen is waar het om draait. Doordat je elkaar kent via de club kan je er van op aan dat er een scherpe prijs wordt geleverd. Als resultaat hebben wij een aantal vlaggenmasten inclusief banieren mogen leveren aan Glazenwasserij van Elten die hoog genoeg zijn om vanaf de A15 een optimale visibility te creëren.”

Hans de Roodt besluit: “Wij missen het zaken doen op deze manier absoluut. Wij zijn gevoelsmensen en zijn daarom ook nauw betrokken bij De Betrokken Spartaan om mensen op te leiden in ons vak. Wedstrijddagen van Sparta Rotterdam, zowel uit- als thuis, zijn voor ons perfecte netwerkgelegenheden. Al is het maar dat je op wedstrijddagen verhalen kunt delen met andere ondernemers. Daarom vinden wij het fijn om dit zo weer eens met Martin te kunnen doen en hopelijk kan het binnenkort snel vaker op het stadion!”