Machinefabriek J. Poot & KEN Repair
In deze rubriek delen wij wekelijks een good practice waarbij leden van onze Business Club elkaar via Sparta Rotterdam hebben gevonden.
Beide zijn ze al meer dan een decennia verbonden aan Sparta Rotterdam: Machinefabriek J. Poot en KEN Repair. In de tussentijd hebben de bedrijven een hoop meegemaakt met en bij de club, zowel op sportief als zakelijk vlak. Waar ze elkaar op Het Kasteel veel tegenkomen, gebeurt dat in de markt heel zelden. En als Ferry Brakel van Machinefabriek J. Poot en Ken Bronsgeest van KEN Repair elkaar dan toch tegenkomen en op papier elkaars concurrenten zijn, besluiten ze maar beter met elkaar te gaan samenwerken.
Ferry Brakel vertelt hier meer over: “Met Machinefabriek J. Poot zijn wij gevestigd vlakbij het Sparta Stadion in de Spaanse Polder. Wij zijn constructief in technische oplossingen en nemen het werk ter plaatse op, bekijken de mogelijkheden, doen het uitzoekwerk en ook de engineering. Zo hebben wij onder andere de beide videowalls hier in het stadion bevestigd aan de dakconstructie. Wij komen al jaren bij Sparta en dat is ook hoe Ken en ik elkaar hebben ontmoet. Ik denk dat de eerste keer een buitenlandse trip van de Business Club was en daarna zijn wij elkaar vaker tegengekomen, bijvoorbeeld op wedstrijddagen of in het veld tijdens het Business Club voetbal.”
KEN Repair, al jaren gevestigd in Loge 25/26 op Het Kasteel en onder andere in het kampioensjaar 2015/2016 te zien op de mouw van de Sparta-tenues, is gespecialiseerd in het repareren, reviseren en modificeren van appendages en rotating equipment plus het ondersteunen van de technische dienst op locatie. Ken Bronsgeest licht de samenwerking met Machinefabriek J. Poot toe: “Wij zijn vanuit onze werkzaamheden veel on-site bij de fabrieken van onze klanten. Op een gegeven moment waren wij bij een tender betrokken en bleek dat KEN Repair en Machinefabriek J. Poot elkaars concurrenten waren. Het leuke vind ik dat wij vervolgens onafhankelijk van elkaar met dezelfde ideeën en toelichtingen zijn gekomen naar de opdrachtgever. Dit wisten wij niet van elkaar, maar uiteindelijk komt het ter sprake en doordat wij elkaar reeds goed kennen, hebben wij voorgesteld aan de opdrachtgever om de klus samen op te pakken. Dit komt mede doordat je als bedrijf en type mens dezelfde mentaliteit erop nahoud en elkaar al jaren kent.”
Ferry vult aan: “Normaal komen wij elkaar inderdaad niet tegen omdat wij de nadruk hebben liggen op het maken van de onderdelen en minder op locatie terechtkomen. Het is wel bijzonder dat je los van elkaar hetzelfde adviseert en vervolgens besluit om samen op te trekken in plaats van het werk zelf naar binnen te brengen. Inmiddels hebben wij allebei zes mensen op de betreffende locatie lopen en het grappige is, is dat het ook goed klikt tussen onze collega’s. We kunnen dus spreken van een succesvol een-tweetje.”