Toll Global Forwarding x Digital Impact
Binnen deze rubriek delen wij good practices waarbij leden van onze Business Club elkaar via Sparta hebben gevonden en/of zaken met elkaar doen.
Een nieuw voetbalseizoen betekent ook weer een nieuwe serie van onze Rood-Wit Verbindt verhalen. Het seizoen 2023/2024 trappen wij af met Jesse van de Kamp (links), Marketing Manager bij Toll Global Forwarding Nederland, en Thomas Groeneveld (rechts), Managing Partner & Strategy bij Digital Impact. Dat er binnen de Sparta Business Club tegenwoordig ook via andere sportactiviteiten dan voetbal & golf mooie zakelijke relaties ontstaan blijkt wel uit de totstandkoming van de samenwerking tussen deze twee sponsoren.
Het eerste contact tussen beide bedrijven werd namelijk gelegd onder het genot van een drankje na een spannende pot tijdens de padelcompetitie van de Sparta Business Club. Beide heren zien zelf ook in hoe mooi dit proces is verlopen, “Grappig om te zien hoe iets wat vanuit de gezelligheid ontstaat uiteindelijk een haakje oplevert en leidt tot een afspraak bij elkaar op kantoor.” aldus Thomas Groeneveld. Jesse van de Kamp was voor Toll al op zoek naar een partij om hen te helpen met hun digital marketing strategie. Het contact met Digital Impact kwam dus precies op het juiste moment. Bijzonder is ook dat de heren elkaar al kenden van vroeger en jaren later elkaar weer tegenkwamen bij de Business Club. “Leuk om elkaar dan weer te ontmoeten via Sparta!”
Toll Global Forwarding is net als Sparta opgericht in 1888, actief als Co-Sponsor en vanaf dit seizoen te zien op de broekspijp van het Sparta-tenue. Toll Global Forwarding Nederland maakt deel uit van een netwerk met strategisch gelegen kantoren, warehouses en distributiecentra over de hele wereld. Zij helpen bij het oplossen van elke uitdaging op het gebied van logistiek, transport en supply chain. Ze groeien ontzettend hard door met hun innovatieve, flexibele en betrouwbare oplossingen binnen de zeevracht, luchtvracht Sea-Air, Intermodaal, Douanezaken, 3PL en warehousing. Vandaag de dag ondersteunt Toll Global Forwarding meer dan 20.000 klanten wereldwijd met 500 locaties in 27 markten en een netwerk in 150 landen. Niet voor niets is hun slogan: “We move the businesses that move the world”.
Digital Impact is een tech driven full-service digital agency dat gevestigd is op de Westblaak in Rotterdam. Bij Digital Impact krijg je bij voorkeur geen digitaal product, maar een digitaal team dat doorlopend adviseert en implementeert. Zij helpen bedrijven bij het ontwikkelen en gebruiken van webtechnologie door een intensieve samenwerking aan te gaan op de lange termijn. Het innovatieve bedrijf wordt gerund door Rotterdammers, waardoor de Rotterdamse mentaliteit verweven zit in het DNA van de organisatie. Dat maakt ook dat zij al jaren als logehouder aangesloten zijn bij Sparta. Met meer dan 15 jaar ervaring en 30+ ondernemende, digitale experts in huis is het niet zo gek dat zij al meer dan 625 klanten blij hebben mogen maken.
Afgelopen maand is de samenwerking tussen Toll Global Forwarding en Digital Impact écht van start gegaan. Doel van Toll is om een sterkere rol in omgeving Rotterdam in te nemen en daarom is de zichtbaarheid op Het Kasteel voor hen zo belangrijk. Digital Impact heeft voor Toll een strategisch marketingplan gemaakt dat gefundeerd wordt door een always-on laag die ervoor zorgt dat Toll constant zichtbaar is. Daarnaast zijn ook alle belangrijke piekmomenten, zoals beurzen en wedstrijddagen, in kaart gebracht waar extra op wordt gepusht. Sparta is onderdeel van Toll’s strategie door als een kapstok te fungeren. Digital Impact helpt hen hierin door bijvoorbeeld geotargeting in te zetten rondom het stadion. Zo kunnen zij door gerichte advertenties Spartanen laten zien wat Toll daadwerkelijk doet. Het helpt dat Digital Impact een echte Rotterdamse onderneming is. Zij kennen de omgeving hier zo goed dat zij perfect de vertaalslag kunnen maken van de offline- naar de onlinewereld.
Over het effect van de Business Club en het Spartaanse gevoel hierbij zijn beide heren het eens: “Het netwerk dat Sparta brengt is groot en zo kunnen we ook nog eens de bal in de ploeg houden!”