fbpx

Verwiel & Wijngaard X Misura Sartoria

In deze rubriek delen wij good practices waarbij leden van onze Business Club elkaar via Sparta Rotterdam hebben gevonden.

Op het terras van de Jupiler Lounge schuiven Jorrit Oosthoek, directeur van Verwiel & Wijngaard Personeelsprojecten, en Jimmy Karaaslan, eigenaar van Misura Sartoria, aan. Beiden kijken ze rond in het Sparta Stadion, waar ze het afgelopen seizoen weinig tot niet zijn geweest. Toch is het de plaats waar beide bedrijven elkaar hebben ontmoet met een representatieve uitstraling voor de medewerkers van Verwiel & Wijngaard tot gevolg.

Jorrit trapt af: “Wij bedienen de top van de Nederlandse hospitality op personeelsgebied. Dit doen wij met een kwaliteitsteam van 15 personen in vaste dienst en een hele pool medewerkers. Je komt ons tegen op bijna ieder evenement in Nederland, denk hierbij aan de Formule 1 op Zandvoort, het Songfestival, de KLM Open, festivals als Lowlands, Mysteryland en ook hier op Het Kasteel bij Sparta Rotterdam. Belangrijk hierbij is niet alleen het leveren, maar ook het uitstralen van kwaliteit. Dit doen wij door alle medewerkers de uitstraling te geven van hetzelfde witte overhemd van Misura, waar wij via Sparta mee samenwerken.”

Jimmy haakt daar op aan: “Misschien is dit wel een ondergeschoven kindje van Misura Sartoria, wij zijn namelijk zeer actief op het gebied van bedrijfskleding. Zo kleden wij de tofste horecazaken in de stad, maar bijvoorbeeld ook vele touroperators, waaronder Ringelberg Touringcars die wij kennen via Sparta. Trots ben ik op het feit dat ons bedrijf 10 jaar bestaat en wij hiervan al 8 jaar lang kledingsponsor zijn van Sparta. Wij gaan op zoek naar de identiteit van het bedrijf of de persoon en binnen de comfort zone geven wij net de juiste twist.”

“Wij zijn enkele seizoenen geleden met Misura in contact geraakt omdat ik hun naam veel voorbij zag komen in het netwerk van Sparta”, vertelt Jorrit. “Uiteindelijk hebben wij samen met hen bepaalt wat bij ons en onze mensen past. Dit zijn stretch overhemden geworden, dit ziet er niet alleen mooi uit maar werkt ook prettig. Beide zijn wij naast Rotterdam ook in Amsterdam gevestigd, wat het makkelijk maakt voor onze mensen.”

Werken in de hospitality
Corona heeft zijn invloed gehad  op de manier van werken van beide bedrijven. “Door het stilliggen van vele evenementen is een gedeelte van onze pool medewerkers elders gaan werken”, omschrijft Jorrit de situatie voor Verwiel & Wijngaard. “Veel mensen hebben wij kunnen behouden, maar niet allemaal. Het lastige is dat veel mensen op een andere positie buiten de horeca zitten en dus niet makkelijk zijn terug te halen. Het resultaat is dat wij op dit moment veel meer werk dan medewerkers hebben. Mensen die heel mooi werk zoeken in de hospitality, bijvoorbeeld hier tijdens wedstrijddagen van Sparta, zijn bij ons aan het goede adres en van harte welkom bij ons mooie bedrijf.”

Klaar voor de toekomst
Ook voor Misura Sartoria is het een bewogen tijd geweest. Jimmy vertelt: “In de afgelopen tijd hebben wij ons bedrijf goed onder loep genomen. Dit heeft er voor gezorgd dat wij al onze vestigingen nog hebben, dat er goede mensen staan op de juiste plekken en wij daardoor echt klaar staan voor de toekomst. Wij zijn geen traditionele pakkenboer en spelen met onze collecties bijvoorbeeld in op de ‘casualiseringslag’, die al jaren aan de gang is. Hierdoor staan wij met een goed verhaal klaar om de klant de trends van het jaar te vertellen en ze hiernaar te kleden. Dit doen wij reeds voor vele personen en bedrijven gelieerd aan Sparta en dit hopen wij ook komend seizoen weer te mogen doen.”